عضو كوچكي از نسل سوم انقلاب
مرتضي صداقت
اواخر سال 87 بود كه گمانه زني ها براي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آغازشد . بدون ترديد همگان دكتر احمدي نژاد را يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مي دانستند اما مسئله مهم افرادي بودند كه قصد رقابت با خادم جمهور دولت نهم را داشتند .
گمانه زني ها آغازشده بود . هر حزب و جناح و گروهي افرادي را مد نظر داشتند : ‌در طيف اصولگرايان به جز دكتر احمدي نژاد افرادي نظير قاليباف ، ‌ولايتي ،‌ پورمحمدي و ... مد نظر بودند . در طيف اصلاح طلبان هم افرادي مثل خاتمي و كروبي حضور داشتند .
هر روز كه به انتخابات نزديك مي شديم به واقع در هر دو جناح تب و تاب براي معرفي نامزدها بيشتر مي شد . در طيف اصلاح طلبان علاوه بر خاتمي و كروبي هر از گاهي نام ميرحسين موسوي به ميان مي آمد.
ولي هر چه جلوتر مي رفت اغلب اصلاح طلبان تنها خاتمي را داراي شانس و اقبال در رقابت با احمدي نژاد مي دانستند و با صراحت اعلام كردند تنها كسي توانايي رقابت با احمدي نژاد را دارد ، ‌خاتمي رئيس جمهور سابق كشورمان است . با اينكه خاتمي اعلام كرد احتمال حضور او در انتخابات كم است و بايد فرد ديگري را وارد عرصه كرد ‘ اما فشارهاي رواني و طيفي بر خاتمي بالا گرفت و كار را به جايي رساند كه خاتمي با گفتن اين عبارت كه يا من مي آيم يا ميرحسين اندكي از اين فشارها كاست .
چند صباحي نگذشت كه خاتمي براي حضور در انتخابات اعلام آمادگي كرد و فعاليتهاي انتخاباتي را آغاز نمود . اين اعلام حضور كه احتمالا بدون مشورت با ميرحسين صورت گرفته بود به مزاج ميرحسين خوش نيامد و چندي بعد ميرحسين هم خود را از كانديداي انتخابات معرفي كرد . كروبي هم كه چند سالي است در انتخابات رياست جمهوري حضور فعالي دارد از مدت ها پيش حتي قبل از اعلام حضور خاتمي ، حضور خود را در انتخابات اعلام كرده بود .
در آن طرف هم طيف اصولگرايان كه با حضور خاتمي به نوعي از سردر گمي خارج شده و تنها فردي كه رقيب خاتمي مي ديدند دكتر احمدي نژاد بود . آنها كه تجربه تلخ 4 سال پيش را هنوز در زير دندان خود احساس مي كردند با دريافتن به اين موضوع كه دكتراحمدي نژاد تنها فردي است كه شانس پيروزي مقابل خاتمي را دارد به يكباره و به طور همگاني و غير رسمي احمدي نژاد را تنها نامزد اصولگرايان در انتخابات معرفي كردند .
در حالي كه همگان منتظر يك انتخابات دو قطبي ميان احمدي نژاد و خاتمي بودند ناگهان اوضاع تغيير كرد!
خاتمي كه طيف خود را با سه كانديدا در عرصه انتخابات مشاهده مي كرد و به نوعي هيچ شانسي در مقابل رقيب خود دكتر احمدي نژاد مشاهده نمي كرد و با توجه به اصرار ميرحسين و كروبي براي حضور در انتخابات در يك اقدام شجاعانه حزبي براي اميد بازگشت اصلاح طلبان به قدرت ‘ با اعلام انصراف از حضور در انتخابات و كناركشيدن به نفع ميرحسين تنها برگ برنده اصلاح طلبان را كه به نوعي خود وي بود را از دور به در كرد . البته يادمان نرود كه ترس از شكست در مقابل احمدي نژاد هم يكي از عوامل انصراف وي بود چرا كه شخص خاتمي در مراسم انصراف خود از انتخابات ، رفتن انتخابات به دور دوم را براي خود شكست و براي ميرحسين پيروزي مي دانست .
اين انصراف مخالفان زيادي را داشت اما خاتمي با حمايت كامل خود از ميرحسين در تمامي اوقات عرصه را براي حضور ميرحسين در گود انتخابات آماده كرد .
اينها همه مقدمه بود ، اما سخن حقير با ميرحسين از آنجا آغاز مي شود كه در اولين اظهار نظر براي حضور در انتخابات و در جواب 20 سال خانه نشيني خود گفت : ‌من در اين 20 سال خطري نديدم اما در اين چند سال احساس خطر كردم كه وارد عرصه انتخابات شدم . ابتدا به خود گفتم شايد ايشان عجولانه اين حرف را زده اما هر چه جلوتر رفت و پافشاري ايشان را به صحبت خود مشاهده كردم نتوانستم ساكت بمانم وهيچ نگويم . از همان ابتدا كه دولت اصلاحات زمام امور را دردست گرفت به ناگاه اوضاع كشور تغيير كرد . اولين واقعه مهم دولت اصلاحات واقعه 18 تير سال 87 بود كه به نوعي از خاطرات پاك نخواهد شد !
اعتراض معمولي دانشجويي با حضور وزير كشور وقت و وارد شدن عده اي ضد انقلاب و منافق وارد فاز جديدي شد ، به گونه اي كه اين اعتراض معمولي تبديل به كودتايي براي ساقط كردن نظام جمهوري اسلامي ايران شد ! سستي ، ‌بي تفاوتي و كارشكني دولت اصلاحات كار را به جايي رساند كه بعضي ها نظام را سرنگون شده پنداشتند ! اما در يك اقدام انقلابي و به موقع قائله ختم به خير شد .
اما حوادث جالب به اين جا ختم نشد ! مجلس ششم كه آغاز به كارش هم زمان با دولت هفتم ( دولت اصلاحات ) بود حوادث جديدي را رقم زد . نامه به رهبر انقلاب (که اهانت آمیز بودنش را خیلی ها صحه گذاشتند) با مزمون نوشيدن جام زهر و برقراري رابطه با آمريكا ،‌ اهانت به رهبر انقلاب در مورد حكم حكومتي ايشان به مجلس ! اتفاقات رد صلاحيت نمايندگان براي انتخابات مجلس هفتم كه اعتصاب غذا ، ‌استعفاي دسته جمعي نمايندگان ،تهديد به ‌خروج از حاكميت ، ‌روضه سياسي و... از اين گونه موارد بود ! كه در اين مجلس رخ داد . جالب آن كه حداد عادل رييس مجلس هفتم در جواب يحيي زاده نماينده تفت و ميبد در مجلس هفتم كه گفته بود مجلس هفتم چه كرد ؟ گفت :‌ اگر مجلس ششم را مي ديدي يك روز مجلس هفتم را با مجلس ششم عوض نمي كردي ! البته استعفاي بيش از 25 تن از استانداران به دنبال حوادث مجلس ششم ، ‌استيضاح وزير كشور وقت ، عدم راي اعتماد مجدد به او و صدور قرار مجرميت براي وي ، آشكارشدن انر‍ژي هسته اي و موارد ديگر كه بنده حقير حضور ذهن ندارم از جمله اتقاقات و افتخارات آشكار دولت و مجلس اصلاحات بود !
آقاي ميرحسين در 8 سال دولت اصلاحات حتما بايد دشمن پشت درب منزل شما مي ايستاد تا شما احساس خطر كنيد ؟ آيا اتفاقات افتاده شده در 8 سال اصلاحات ‌را خطر نمي ديديد ؟ ‌اظهار نظرهاي شبستري ، ‌سروش ، ‌گنجي و ... بسياري ديگر از تئورسين هاي اصلاحات در مورد اسلام را خطر براي اسلام و مسلمين نمي ديديد در حالي كه علما با تمامي اين ها مخالفت كردند و اين حرف ها را نشانه اي از ارتداد اشخاص مورد نظر دانستند ؟‌ شايد تعريف شما از خطر با تعريف  حقير متفاوت است ؟‌ شايد هم شما در اين 20 سال خواب بوديد و يا خود را به خواب زده بوديد و حال بعد از 20 سال از خواب بیدارو خطرات را مشاهده مي كنيد ؟‌
آقاي ميرحسين حكم نامشروع بودن سازمان به اصطلاح م+ج+ا+ه+د+ی+ن .... توسط فردي امضا شد كه به دستور امام ، ‌عضو شوراي بازنگري قانون اساسي بود ( آيت الله مشكيني ). اين حكم آن چنان محكم و مهم است كه جايي براي تامل باقي نمي گذارد اما شما نه تنها با كمال ميل اين سازمان را به رسميت شناخته بلكه از حمايت آن از شخص خود استقبال كرديد .
آقاي ميرحسين ‌، يادتان نرود دولتي را خطرناك مي دانيد كه به گفته رهبر معظم انقلاب بهتر و اصولگراتر از اين دولت پيدا نمي كنيد .
آقاي ميرحسين ، يادتان نرود دولتي را خطرناك مي دانيد كه به گفته رهبر معظم انقلاب گفتمان امام و انقلاب را زنده كرده است .
اين مطالب دفاع از دولت نيست چرا كه اين دولت هم مثل قبلي ها نقص و كاستي هايي دارد . اين مطلب تنها براي يادآوري گوشه اي از خطرات 8 سال دولت اصلاحات و 4 سال مجلس ششم است . اميداورم نه فراموش كنيد و نه خود را به فراموشي بزنيد !
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا